Mobilkøberne vil have simple funktioner

USA: En ny undersøgelse viser, at mobilkøberne er mere interesseret i basale funktioner end af smarte gimmicks.

Mobilproducenterne arbejder på at udvikle så mange spændende og interessante funktioner som overhovedet muligt. Alt fra ansigtsgenkendelse, AR og Virtual Reality. Men når det kommer til stykket, er det vigtigste for mobilkøberne faktisk simple ting.

Dét der er vigtigt for de fleste er god batteritid, brugervenlighed, nok hukommelse, god holdbarhed og godt kamera.

Det er i hvert fald sådan det forholder sig ifølge analysefirmaet Morning Consult, som har undersøgt dette.

Undersøgelsen er foretaget ved at spørge 1.894 amerikanske mobilejere, hvilke funktioner de ønsker sig mest i en ny telefon. Og trods mange mobilproducenter benytter funktionerne til, at ”sælge” produkterne ved en lancering. Ja. Så er det altså umiddelbart mere basale funktioner, der er vigtige for mobilkøberne.

3 ting du ikke vidste om mobilsalget i Danmark

Mobilkøberne er til basale funktioner

I takt med at smartphones har gjort deres indtog, har mobilbrugerne også vænnet sig til, at telefonerne skal lades op hver dag eller hver anden. Havde man mobil i starten af 00’erne, så husker man formentlig der var strøm til flere dages brug.

Batteriet er også noget, som 95 procent af de adspurgte finder vigtigt.

Næsten ligeså vigtigt for mobilkøberne er brugervenligheden. Dette var der 93 procent af de adspurgte som svarede. Mens 90 procent svarede, at hukommelse og lagerplads var vigtigt.

Mobiltelefonerne i dag smadres også alt for nemt. 88 procent svarede at holdbarhed er vigtigt. Mens kameraet kvalitet kom ind på femtepladsen, da 86 procent synes det er vigtigt.

Vi skal ned på mellem 30 og 40 procent, som synes alt det mobilproducenterne fremhæver er vigtigt. Det er ting som fitnessfunktionerne, ansigtsgenkendelse, forældrekontrol, AR, Virtual Reality, Google Wellbeing/iOS skærmtid osv.

I undersøgelsen har 55 procent i øvrigt svaret, at skærmene på de nyere smartphones er den rigtige størrelse, mens 24 procent synes de er blevet for store.

Alt imens smartphones efterhånden kan ”alt” svarer 31 procent, at de bruger mest tid på deres smartphone til at skrive beskeder, mens 17 procent bruger størstedelen af tiden på at opdaterer de sociale medier.

På spørgsmålet hvilken smartphone de vil købe næste gang er Apple faktisk vinderen ved de fleste. Dog vil størstedelen af målgruppen mellem 30 og 44 år vælge en Samsung.

Mere til historien

Undersøgelsen er foretaget i perioden 8.-11. november 2018.

Disse børnespil stjæler dine data – se listen

En ny dansk undersøgelse af mobilspil viser hvilke populære børnespil, der videregiver børn og unges data. Se listen her.

(mere…)
Smartphone fra Polestar er måske snart godkendt?

Polestar er kendt for elbiler, men nu er de snart på vej med en mobil.

(mere…)
Den bedste smartphone i 2023

Mobilbranchen har netop kåret den bedste smartphone i 2023. Er du enig?

(mere…)
Sociale medier forbydes for mindreårige

Et flertal i en amerikansk delstat har stemt for, at sociale medier skal forbydes for børn under 17 år.

(mere…)
Rekordsalg af high-end smartphones i 2023

Sidste år blev der solgt et rekordhøjt antal smartphones i high-end-kategorien, hvis man skal tro tal fra analysefirma.

(mere…)
Danskerne vilde med live-streaming

DR's årlige rapport om medieudviklingen er på vej og viser, at danskerne er vilde med at streame live.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
22 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram