Vi elsker apps – se her hvilke

MobilePay, DMI, Snapchat. Det er forskelligt, hvilke apps man bruger. De yngste bruger oftest Facebook og Snapchat, mens de ældste er mere til DMI.

iOS (Foto: Heiko)

Det er meget forskelligt hvilke apps de forskellige apps der bruges i forskellige aldersgrupper (Foto: Heiko)

Ingen apps, ingen smartphone – og omvendt. Men prøv at kigge dine nærmeste over skuldrene, så vil du finde ud af, at vi ikke kun bruger smartphone meget forskelligt, men vi bruger også forskellige apps.

Analysevirksomheden AudienceProject har spurgt 14.000 brugere i seks lande, herunder Danmark, og undersøgelsen viste ifølge Computerworld, at der stor forskel på, hvilke aldersgrupper der bruger de mange forskellige apps.

For eksempel er gruppen over 56 år storforbrugere af vejr-appen fra DMI, mens DMI slet ikke er på listen hos de 15 til 25-årige.

Den samme manglende interesse lider apps fra DR under. DR optræder slet ikke optræder i top 10 hos personer under 36 år, skriver Computerworld.

AudienceProject har delt undersøgelsen op i seks aldersgrupper; 15-25 år, 26-35 år, 36-45 år, 46-55 år og over 56 år. Og i alle grupper ligger Facebook i top: I de tre yngste grupper er det den mest anvendte app, mens i de to ældste er Facebook-appen den næstmest anvendte.

MobilePay ligger hele vejen igennem højt placeret, ligesom Gmail er på listen i aldersgrupper. Hos de yngste ligger Snapchat nummer tre på listen, mens Snapchat ikke er inde i billedet i de andre grupper.

I det hele taget forvandles valget af apps fra underholdning til praktiske og oplysende apps jo ældre man bliver. For eksempel er det først fra 36 år og op, at der bliver anvendt nyheds-apps.

MobilePay havde timingen

Computerworld har kigget på tværs af landende og konkluderer, at timing har været altafgørende for mobile betalingsløsninger.

Således er MobilePay dominerende i Danmark. Tre ud af fire bruger appen på månedlig basis, 16 procent anvender Dankort App, mens fem procent anvender PayPal Mobile.

I USA er PayPal Mobile den mest populære mobile betalingstjeneste med lidt flere en hver tredje bruger.

Mere til historien

AudienceProjects undersøgelse viser, at danskerne er glade for de internationale apps, men den viser også, at aldersgruppen 46-55 år er flittige brugere af danske apps. Her ligger der syv danske apps på top 10-listen. I gruppen mellem 15-25 år optræder der kun tre danske apps på top 10.

Disse børnespil stjæler dine data – se listen

En ny dansk undersøgelse af mobilspil viser hvilke populære børnespil, der videregiver børn og unges data. Se listen her.

(mere…)
Denne app giver et estimat på om du får penge tilbage i skat

Nu kan kan du få et pålideligt estimat på, hvad der i vente, når der gives adgang til årsopgørelsen.

(mere…)
Apple klar med egen sportsapp

Apple har lanceret deres egen sportsapp, som f.eks. leverer resultater og statistik i realtid.

(mere…)
DR opdeler Ramasjang i 3 selvstændige apps

Den populære Ramasjang-app fra DR deles nu op i tre selvstændige apps.

(mere…)
Igen relevant: Tjek el-priserne på telefonen

TIP: Se dagspriserne på el. Der er penge at spare, hvis du kan planlægge dit brug af strøm.

(mere…)
Fortnite kommer tilbage på iPhone – men det bliver dyrt

Sideloading af apps på iPhone og iPad bliver dyrt – en millionomkostning for udgiverne.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram