Telia og Telenor – fyringsrunde hos teleselskaberne

Begge teleselskaber lover, at færre ansatte “forenkler” teleselskaberne. Og det kommer eftersigende ikke til at ramme kunderne.

Færre medarbejdere betyder ikke dårligere service, siger Telia og Telenor (Foto: Niek Verlaan)

Færre ansatte i kundeservice er godt. I hvert fald hvis man spørger Telia. For teleselskabet har for nylig oplyst, at man ændrer på kundeservice. Det oplyses i en pressemeddelelse. Ifølge Telia er fyringer resultatet af, at flere kunder vælger digital selvbetjening, fremfor at ringe til Telias kundeservice. Samlet set må 53 Telia-medarbejder søge nye græsgange.

Men det er ikke kun Telia, som har oplyst, at man afskediger ansatte. Også hos Telenor må flere ansatte snart tage imod en fyreseddel. Teleselskabet fortæller i en pressemeddelelse, at man gennemfører en “omfattende reorganisering”.

 – Telenor vinder igen kunder i Danmark

Telenor har valgt at fyre flere medarbejdere, selvom selskabet i andet kvartal sikrede sig 11.000 ekstra mobilkunder.

Skader ikke kunderne

Hos Telia vil færre medarbejder i kundeservice – eller en “forenkling” af kundeservice, som Telia kalder det – betyde, at kunderne oplever, at medarbejderne har bedre tid. Ud af 53 fyringer er det de 40, som er administrative.

Telia lover også, at medarbejder i kundeservice fremover få færre administrative opgaver. Hvordan kunderne mærker det vides ikke.

Telenor hævder ligesom Telia, at færre medarbejder ikke vil få betydning for kunderne. For sammen med, at Telenor opsiger 54 ansatte og nedlægger 31 åbne stillinger, så vil teleselskabet også investere i digital kundeservice.

– “Vi ønsker at skabe et stærkere, mere kundeorienteret og dynamisk Telenor, ikke bare en slankere virksomhed. (…) Derfor investerer vi både i nye kritiske kompetencer, men fjerner også en række nuværende stillinger og ledelseslag”, fortæller administrerende direktør i Telenor Danmark, Jesper Hansen, i pressemeddelelsen.

Mere til historien

Telia og Telenor har fælles-netværk. De to kun for nylig fortælle, at Nokia nu er blevet en vigtig partner i samarbejdet. Nokia overtager nemlig alle drifts – og udviklingsopgaver indenfor Radio Access Network-området. Det oplyser Telia.

Grønt lys: Norlys opsluger Telia

Onsdag kom den længe ventede meddelelse om, at Norlys’ opkøb af Telias danske forretning er godkendt.

(mere…)
Teleselskaber lægger op til megafusion

De danske teleselskaber står foran store investeringer i forsyningssikkerhed og kritisk infrastruktur, mener topchef.

(mere…)
Jonas Vingegaard og “Friends”-dødsfald trak dataforbruget til nye højder

Danskerne satte igen rekord i dataforbrug. Især én dato stikker ud, skriver teleselskabet Telenor.

(mere…)
Telia klar med brugte telefoner i butikkerne

Det er nu muligt at købe brugte telefoner i Telia-butikker. Det er en del af konceptet ”Pre-loved”.

(mere…)
Norlys’ repræsentantskab godkender Telia-køb
(mere…)
Telia skifter navn

Inden så længe vil varemærket Telia ikke længere være på det danske mobilmarked.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram