Nødredning: Tjeeps mobilnumre lukkes alligevel ikke

Kunderne hos konkursramte Tjeep får alligevel ikke lukket deres mobilnummer. Greentel overtager med øjeblikkelig virkning.

Tjeep Greentel

Greentels meddelelse om at de overtager Tjeeps kunder (Foto: MereMobil.dk)

Lavprisselskabet Tjeep gik konkurs fredag eftermiddag. Det skete efter kulsejlede forhandlinger med nye investorer, der skulle komme med ny kapital.

Konsekvensen for kunderne blev, at de fredag eftermiddag ikke længere kunne ringe, sende SMS eller bruge data. Kun indgående opkald og SMS-beskeder fungerede. Efter planen skulle mobilnumrene blive lukket helt ned mandag (26. juni 2017).

Tjeep er gået konkurs

Fredag aften klokken 20 kom imidlertid en feberredning. Selskabet Greentel meddelte i en pressemeddelelse, at de overtager kunderne i Tjeep. Numrene blev allerede fredag aften klokken 21, ifølge Greentel, genåbnet for indenlandsk mobiltelefoni (opkald, SMS og data). Den forestående lukning af numrene mandag er også afblæst.

Forhandlede med Tjeep

Greentel har tidligere udvist interesse for at købe Tjeep, men ifølge Ekstra Bladet har forhandlingerne den seneste uge ikke bragt parterne frem til et resultat.

Den udmeldte Tjeep-konkurs satte igen gang i forhandlingerne. Klokken 19.30 fredag aften blev en kontrakt underskrevet, og kunderne telefoner fik igen fuld adgang til mobilnetværket.

Tjeeps kunder får nu tilbud om at blive Greentel-kunde. Det vil ikke kræve skift af SIM-kort, da ændringen kan foretages direkte i netværket. Kunderne beholder deres mobilnummer.

Som følge af konkursen Tjeep-kunderne fritstillet i forhold til bindingsperiode, og kan således frit skifte til hvilket som helst andet selskab på markedet.

Jagten på Tjeep kunderne

Konkurrenterne har budt sig til siden konkursen blev officiel. Plenti var de første til at gå ud med en besked til Tjeeps kunder, endda på Tjeeps Facebook-side, at de havde et særligt velkomsttilbud.

CBB Mobil skrev på deres Facebook-side, at de kan flytte et Tjeep-nummer over til dem i løbet af 1-2 hverdage, og slog desuden et slag for deres abonnementer og priser. Telmore brugte også lejligheden til at gøre sig lækre. Kunder der har mulighed for at komme til Taastrup blev endda tilbudt, at kunne afvente et nyt SIM-kort på Telmores kontor.

Oister, der er kendt for en aggressiv prisstrategi, meldte sig ligeledes klar til at hjælpe Tjeep-kunder hurtigt i gang. Det samme gør sig gældende hos Call Me.

Kilder i branchen, som MereMobil.dk har talt med, vurderer, at Tjeeps kundeantal ligger på mellem 15- og 16.000 kunder.

Mere til historien

Greentel drives af MobileValue der har til huse i Randers. Greentel kører på Telias netværk. Tjeep benyttede Telenors netværk, men da Telia og Telenor har fælles mobilnetværk, vil kunder der skifter til Greentel, ikke opleve nogen forskel i dækningen.

Tags: ,

Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go’ Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.