ReklameBingo er nyt initiativ fra TV 2 til mobilen

Et nyt initiativ fra TV 2 skal øge danskernes opmærksomhed på reklameblokken, samt skabe en digital brugerinddragelse og gøre annoncørerne klogere.

TV 2 klar med ReklameBingo (Foto: TV 2)

TV 2 klar med ReklameBingo (Foto: TV 2)

TV 2 har lanceret et nyt digitalt initiativ til smartphonen, som hedder ReklameBingo. Ved første øjekast ser det ud til, at det blot handler om at spille og vinde præmier. Men det er faktisk meget mere end blot et spil.

ReklameBingo er bygget op på det velkendte bingo-format med en bingoplade. Men bingopladen indeholder ikke tal, som man kender det fra en normal bingoplade, men derimod logoer fra de der annoncerer på TV 2.

Meningen med ReklameBingo er nemlig, at seerne så skal vende de logoer, som får vist deres reklame i reklameblokkene på TV 2.

 – TV 2 Play voksede i 2016 – nu 300.000 kunder

– ”Der er et meget klart formål med lanceringen af ReklameBingo. Vi ønsker at øge opmærksomheden omkring annoncørernes reklamer og fastholde endnu flere seere i reklameblokken. En øget opmærksomhed på reklameblokken vil have en helt konkret værdi for vores annoncører, der gennem brugernes øgede fokus på skærmen får løftet kendskabet til deres kampagner,” siger Christian Godske, der er Head of Commercial Product Development på TV 2.

Giver viden om brugernes reklameadfærd

TV 2 havde eksempelvis succes med deres program ”Fuld plade”, hvor mere end 600.000 danskere spillede med.

Seerne har mulighed for at vinde præmier i ReklameBingo. Mens TV 2 altså kan bruge spillet som en undersøgelse. De kan nemlig blive klogere på brugernes reklameadfærd og forbrug via spillet.

Mange danskere sidder i dag alligevel med deres smartphone eller tablet – og med ReklameBingo kan den altså inddrages i det der sker på tv-skærmen.

– ”Dette giver os mulighed for at spørge yderligere ind til forbrugernes holdninger til annoncøren og deres budskaber og generelt kvalificere vores viden om brugerne. Den information, vi her opsamler, kan give annoncøren vigtig viden, der kan bruges til at optimere kampagnerne yderligere – f.eks. i forhold til kreativitet, målgrupper eller placeringer i sendefladen,” siger Christian Godske.

Du kan downloade TV 2 ReklameBingo gratis i App Store og i Google Play.

Mere til historien

Bingospil foregår oftest i idrætshaller og forsamlingshuse eller store “bingohaller”. Alle kan deltage i Bingo uanset alder, køn og lignende. Men Bingo spil er altså også kommet online, hvilket har udfordret de normale bingosteder. Der har i mange år også været sendt tv-bingo på flere lokalstationer. Ligesom der også har været forsøgt sig med Zulu-Bingo på TV 2 tidligere, hvilket var en stor succes. Og senest altså “Fuld plade”.


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.