Flytningen af Tjeep-kunderne til Greentel er i gang

Greentel flytter netop nu Tjeeps kunder til en ny platform. Greentel bekræfter, at kunderne holdes i luften mens flytningen sker.

SIM-kort

Ikke alle Tjeep kunder har kunne flyttes online. Nogle skal have nyt SIM-kort, oplyser Greentel (Foto: MereMobil.dk)

– ”Vi arbejder meget med det lige nu, sammen med Telia, om at få flyttet kunderne, andre kommentarer har jeg ikke lige nu,” lyder det fra en travl Poul Tarp, bestyrelsesformand for Greentel, der i fredags overtog kunderne fra det konkursramte lavprisselskab Tjeep.

Han fortæller kort, at man er ved at afdække hvem der skal have nyt SIM-kort, og hvem der ikke skal, hvorefter Poul Tarp løbere videre i den travle hverdag, efter forstyrrelsen fra MereMobil.dk.

Han har tidligere fortalt, at kunderne ikke behøvede nye SIM-kort, da flytningen fra Telenors netværksplatform (som Tjeep brugte) til Telia’s kunne ske online. Noget tyder på, at processen ikke har været helt så smertefri, som det i første omgang så ud til.

Poul Tarp fortæller afslutningsvis, at Greentel naturligvis holder kunderne i luften.

Forhandlinger uden resultat

Det var lige ved at være en tilfældighed, at det blev Greentel, der reddede Tjeep-kunderne fra, at stå helt uden telefonforbindelse.

– ”Vi forhandlede i løbet af ugen (sidste uge, red.), da det stod klart, hvilken vej det ville gå for Tjeep, men forhandlingerne nåede aldrig til ende,” har Poul Tarp tidligere fortalt til MereMobil.dk.

Omkring klokken 14 fredag eftermiddag modtog Poul Tarp så beskeden om Tjeeps konkurs, og den forestående lukning af op mod 20.000 kunders mobiltelefoner.

– ”Jeg synes det var uanstændigt i et land som Danmark, hvis så mange kunder skulle stå uden telefonforbindelse”.

Poul Tarp, der i branchen beskrives som en garvet jysk telekøbmand, gik tilbage i en forhandlingssnak med Tjeep. Klokken 20 fredag aften kunne Greentel så offentliggøre overtagelsen af Tjeeps kunder.

Købte kun kunderne

Da forhandlingerne mellem Greentel og Tjeep faldt på plads blev den forestående lukning af kundernes telefonforbindelser afblæst, da Greentel garanterede betalingen overfor netoperatøren.

– ”Vi har købt kundedatabasen, web-siden m.v. Prisen har vi aftalt ikke at oplyse,” udtalte Poul Tarp i weekenden.

Greentel har i forvejen 20.000 kunder, og kan efter overtagelse af Tjeep tilføje yderligere 15-20.000 kunder. Det præcise antal nye kunder afhænger af hvor mange der forbliver hos Greentel, og hvor mange der flytter til et andet teleselskab.

Tjeep konkursen har gjort, at alle kunder der ønsker det, frit kan overflytte deres nummer til et andet selskab.

Mere til historien

Primært er Greentel interesserede i de kunder, der ikke har f.eks. fri tale og data. Således har Greentel ikke abonnementer uden loft.


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go’ Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.