Telia mister igen kunder

KORT NYT: Telias mobilkunde-antal er faldet med 28.000 i første kvartal. Afskaffelsen af taletidskort bærer noget af skylden for faldet.

Telebutik, Telia

Telias lukning af taletidskort ses tydeligt på kildeantallet (Foto: MereMobil.dk)

I årets første kvartal sagde Telia i Danmark farvel til 28.000 mobilkunder. Dette kan lægges oven i de 27.000 mobilkunder, der forsvandt i fjerde kvartal 2016, skriver Business.dk.

Med til billedet hører, at kundetabet i fjerde kvartal, ifølge Telia, skyldes oprydning blandt kunder med et minimalt forbrug samt taletidskortskunder. I første kvartal kommer halvdelen af kundetabet fra taletidskorttjenesten, der nu er lukket.

Telia kan til gengæld glæde sig over en stigende omsætning, og at de tjener flere penge.

Telia lokker med gratis services for evigt – undtagen Spotify

Aktuelt har Telia 1.578.000 mobilkunder på listen. De brugte i gennemsnit 127 kroner om måneden i første kvartal – to kroner mere per kunde end i fjerde kvartal. Tilbage i tredje kvartal 2016 var gennemsnitforbruget 129 kroner per måned, skriver Business.dk.

Konkurrenten 3 kunne i første kvartal notere en forøgelse af kundeantallet med 11.000, og går frem for tredje kvartal i træk.

Telia bliver i Danmark 10 år mere

Mere til historien

Første kvartal tegnede sig også for en afgang af 3.000 fastnetkunder og 2.000 internetkunder. 28.000 kunder har et tv-abonnement hos Telia Her er månedsforbruget steget fra 357 kroner i fjerde kvartal til 370 kroner i første kvartal. Årsagen er prisstigninger.

Tags: ,

Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.