Lader OnePlus sine gamle kunder i stikken?

OnePlus-kunder føler sig ladt i stikken. I en kampagne på nettet skriver en bruger, at firmaet løber fra deres løfter om opdateringer.

OnePlus 3T i Midnight Black (Foto: OnePlus)

OnePlus 3T i Midnight Black (Foto: OnePlus)

OnePlus er kendt for mobiler, som har vilde specifikationer til en meget lav pris. Deres første telefon OnePlus One satte i den grad markedet på den anden ende. Her var en telefon, som på mange måder kunne leve op til konkurrenternes flagskibsmodeller men til en helt uhørt lav pris.

OnePlus kaldte deres telefon for “the flagship killer”. Det lykkedes firmaet at skabe rigtigt meget hype ved, at man skulle have en særlig invitation for overhovedet, at kunne købe deres telefoner.

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

OnePlus telefonerne har fået rigtigt meget ros, og her på MereMobil.dk gav vi også den seneste udgave OnePlus 3T topkarakterer. OnePlus har droppet invitationerne, og telefonerne kan nu købes af alle over nettet. I Danmark har de indgået et samarbejde med 3, som sælger deres telefoner i deres butikker landet over, mens de i England samarbejder med O2.

Der er fart over feltet for OnePlus, men kunder, som har købt de tidligere modeller, føler sig ladt i stikken.

– 3-kunder har taget flot imod OnePlus 3T

Kampagne: Skal få OnePlus til at ændre kurs

David Monteiro, en tidligere moderator på OnePlus’ forum, har ifølge Android Authority startet en kampagne for at få OnePlus i tale. David Monteiro mener, at OnePlus har glemt deres tidligere modeller og i stedet kun fokuserer på den nye flagskibmodel OnePlus 3T.

Han har lanceret en kampagne på Thunderclap, som er en såkaldt “crowdspeaking platform.”
Thunderclap giver mulighed for personer og firmaer at rejse opmærksom om forskellige emner.

David Monteiro’s kampagne har fået mere end 2.000 støtter, og den har en social rækkevidde på mere 690.000 personer.

– OnePlus 5 kommer med 8 GB RAM

OnePlus 2

OnePlus 2 (Foto: MereMobil.dk)

Det handler om mere end manglende opdateringer til Nougat

I kampagnen, som har overskriften “Get to know how #OnePlus treats its earlier customers and breaks its promises,” skriver David Monteiro, at det handler om andet end blot manglende opdatering til Android Nougat, og kampagnen skal vise, hvordan OnePlus svigter deres brugere, som har købt tidligere modeller.

David Monteiro skriver, at OnePlus tidligere har lovet, at de ville komme med opdateringer til OnePlus One i to år. Den sidste opdatering til OnePlus’ første telefon var d. 19. januar 2016, hvilket betyder, at OnePlus stoppede med at opdatere telefonen næsten et år tidligere end lovet.

I en nyhedsopdatering dateret d. 28. november 2014 skriver medstifteren af OnePlus Carl Pei selv, at de vil opdatere OnePlus One i mindst to år fra lanceringen af Oxygen styresystemet.

Kommer Android N nogensinde til OnePlus 2?

David Monteiro skriver videre i kampagnen, at OnePlus flere gange har lovet, at OnePlus 2 vil blive opdateret til Android Nougat. OnePlus har tidligere meldt ud bl.a. på Twitter, at OnePlus 2 telefonen vil få den nyeste opdatering.

David Monteiro og andre har forsøgt at få et svar på, hvornår opdateringen kommer, men det er ikke lykkedes dem, at få et klart svar. Dette får Monteiro til at skrive, at han ikke regner med, at opdateringen nogensinde kommer.

– OnePlus 3T snyder sig hurtigere i benchmarktest

Var OnePlus X og OnePlus 2 fejltagelser?

OnePlus X (Foto: OnePlus)

OnePlus X (Foto: OnePlus)

I en opdatering på Oneplus forum, skriver Carl Pei, at OnePlus 2 ikke var en dårlig telefon men heller ikke en fantastik telefon. OnePlus X var OnePlus’ forsøg på at komme ind på mellempris-markedet. Pei skriver, at det var en rigtig god telefon, men at den ikke klarede sig som forventet.

David Monteiro konkluderer, at begge telefoner var fejltagelser for OnePlus, og det er derfor, at de ikke længere bliver understøttet og modtager nye opdateringer. Selvom OnePlus X ikke har mulighed for at få Android N, mener han, at den stadig burde modtage de nyeste sikkerhedsopdateringer og fejlrettelser.

– OnePlus stopper OxygenOS og satser nyt

David Monteiro skriver afslutningsvis, at det kan virke som om, at han er vred på OnePlus, men det er han ikke. Han har startet kampagnen fordi, han er vild med OnePlus og det fællesskab, som der tidligere har været omkring telefonerne. Dette er noget, som han ønsker, at firmaet skal vende tilbage til.

Mere til historien

Har David Monteiro ret i, at OnePlus svigter sine gamle kunder? Skriv gerne din mening i kommentarerne.

Tags:

Om Allan Hansen

Allan elsker telefoner, gadgets og ny teknologi. Han sværger ikke til en særlig telefon eller brand, men kan lide at afprøve de muligheder, som teknologien giver os. Han synes, at tech-snak hurtigt kan blive for nørdet, og mener, at tingene skal siges i et tilgængeligt sprog, hvis det kan. Til dagligt arbejder han som skolelærer, hvor han brænder for at få programmering på skoleskemaet.