Streaming er vildt populært – 74 procent har abonnement

Danskerne for alvor har taget streamingtjenesterne til sig. Særligt Netflix har ramt plet. 74 procent af danske husstande har et abonnement.

En ny analyse som Greens Analyseinstitut har foretaget for Børsen viser, at 74 procent af de danske hjem har et abonnement på én streamingtjeneste.

 – YouTube er klar med streaming-tv

Undersøgelsen viser også, at der faktisk er 11 procent af de danske hjem, som har erstattet den traditionelle tv-pakke med én eller flere streamingtjenester.

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

Når det kommer til popularitet, så er Netflix uden sammenligning den mest populære tjeneste, som hele 33 procent svarer de har et abonnement til.

Mens ViaPlay og TV 2 Play følger efter på anden og tredjepladsen. Der er henholdsvis 13 procent, som har adgang til ViaPlay, mens 12 procent har et abonnement til TV 2 Play.

 – Søndagen er “steaming søndag” viser nye tal

HBO Nordic har 10 procent af de streamingabonnementer, som er på det danske marked.

Børsens undersøgelse fortæller desværre ikke noget om, hvordan de mange brugere konsumerer indholdet fra streamingtjenesterne. Altså om de gør det på mobiler og tablets eller sender indholdet op på fladskærmen. Dette havde været lidt interessant viden.

Mere til historien

I artiklen på Børsen oplyser TV 2 Play ikke deres kundeantal, men fortæller dog at det er over 300.000 abonnenter og fortsat stigende. Ligesom Anders Blauenfeldt, TV 2’s digitale direktør, udtaler, at de ikke har planer om, at udvikle særligt indhold til TV 2 Play, som eksempelvis konkurrenterne Netflix og Viaplay gør.


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.