Tjeep: Nu virker ALT – endelig

Lavprisselskabet Tjeep siger nu, at alt endelig fungerer, og de nu for alvor vil i gang med at kapre kunder.

Kundeservice hos Tjeep i København (Foto: MereMobil.dk)

Kundeservice hos Tjeep i København (Foto: MereMobil.dk)

Efter en historisk dårlig start, der i øvrigt ligger helt tilbage i september, meddeler det nye lavprisselskab Tjeep, at de nu endelig er flyveklare.

– ”Jeg kan hermed bekræfte at alt virker hos Tjeep. Tale, SMS, MMS og data. Det har været en sej kamp, men vi er rigtigt glade for at vi nu er flyvende,” lyder det fra Kim Damkær, adm. direktør i Tjeep til MereMobil.dk.

Stort set alt der kan gå galt gik galt for Tjeep. Der var problemer med, at modtage SMS-beskeder fra kunder hos 3. MMS drillede i forhold til TDC-kunder. Kunderne modtog ikke SIM-kort, og når de så endelig gjorde virkede tingene langt fra som lovet.

Det gav naturligvis STORE problemer for Tjeeps kundeservice samt dårlig omtale på sociale medier og en elendig score på Trustpilot. Og ja. Så var der lige det med småt i selskabets betingelser.

Tjeep er billigt – men så du også det her?

Jeg er stødt på flere branchefolk der smiler overbærende når snakken falder på Tjeep, mens andre er mere direkte, og slet ikke tror, at selskabet nogensinde kommer til at gøre væsen af sig.

Nu skal Tjeep baske

Når alt kommer til alt så har hovedparten af danskerne aldrig hørt om Tjeep, da alt markedsføringen blev indstillet da problemerne skyllede ind over de små fugle. Os der arbejder i branchen følger med – men det gør hr og fru Danmark ikke i samme omfang. Netop det er Tjeeps held. De kan nu kun håbe på, at nye kunder vil give dem en chance.

Jeg er ikke i tvivl om, at prisen på de 89 kroner for all-inklusive modellen nok skal indfange mange kunder, og risikoen for kunderne er trods alt minimal. Bindingsperioden er seks måneder, hvilket jo er til at se sig ud af.

Det interessante bliver nu hvor mange penge Tjeep har i kassen, og om de har råd til at igangsætte den store markedsføring, så det tabte kan hentes hjem.

Hvis kunderne flokkes om Tjeep bliver det også spændende hvordan markedet reagerer. Vi har allerede set Oister, for noget tid siden, være ude med pakker der minder om Tjeeps tilbud.

Tjeep på vej med forklaring

MereMobil.dk har snakket med Tjeep og spurgt om de kan forstå, at folk måske synes de virker som et useriøst selskab efter den turbulente start.

– “Jeg kan godt forstå, at folk synes det har taget lang tid. Det mener vi også og vi kommer med en længere forklaring på vores hjemmeside i denne uge omkring opstarten. Generelt kan jeg sige, at vi har en helt anden opsætning, som også betyder lavere priser og andre muligheder for kunderne. Vi vil bevise vores berettigelse i den kommende fremtiden og vi glæder os til at overbevise kunderne,” lyder det fra Kim Damkær, adm. direktør i Tjeep, til MereMobil.dk.

Tjeep vil dog gøre hvad de kan for, at genvinde tilliden fra kunderne.

– “Vi vil genvinde kundernes tillid ved at tilbyde god service og nye unikke services. Vi går til opgaven med oprejst pande, fordi nu virker det og så kan ingen stoppe os,” slutter Kim Damkær.

MereMobil.dk følger udviklingen.

Her erklærer Tjeep priskrig – se priserne

Tjeep har lagt en video på deres Facebook-side hvor de forklarer mere om opstarten.

Mere til historien

Tjeep benytter Telenors mobilnet. Konkurrenterne er blandt andet Oister (3s net), Plenti (3s net), CBB (Telenor), Call Me (Telia) og Telmore (TDC) blot for at nævne nogle stykker.


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go’ Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.