Det danske marked presser TDC

TDC har fremvist driftsresultat med en tilbagegang på 11,6 procent i tredje kvartal og det er særligt det danske marked, som trækker ned.

Telebutik, TDC, logo

TDC i Odense (Foto: MereMobil.dk)

Den stadig hårdere konkurrence på det danske telemarked betyder atter vigende omsætning for TDC.

TDC har fremvist et driftsresultat, hvor de i tredje kvartal 2016 går 11,6 procent ned i forhold til samme periode 2015.

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

 – TDC’s nye strategi koster 130 stillinger

– ”Det danske marked trækker ned,” lyder det fra Pernille Erenbjerg, som er koncernchef i TDC. Dog er der bedring at spore.

 – Nyt navn: TDC er blevet til YouSee

En gennemsnitlig TDC-kunde bruger 118 kroner om måneden, hvilket er tre kroner mere end for tre måneder siden – dog 4 kroner mindre end sidste år.

TDC forsvinder og erstattes med YouSee (Foto: TDC Group)

TDC forsvinder og erstattes med YouSee (Foto: TDC Group)

– ”I kvartalet ser vi fortsat et svært dansk marked, men vores bruttoavance i Danmark er i bedring, Indtjeningen i vores danske mobilforretning er i de seneste to kvartaler vokset organisk for første gang i fem år, og vi leverer igen et meget stærkt resultat i Norge,” fortsætter Pernille Erenbjerg i en kommentar til regnskabet. Der skrues desuden også lidt op for forventningerne til årets driftsresultat og cashflow. Det skriver Ritzau.

 – TDC vinder drivetest af mobildækning

TDC har tidligere talt om en indtjening på cirka  8,4 milliarder kroner i år, men nu lyder forventningen på et driftsresultat over 8,4 milliarder kroner.

Mere til historien

TDC har nu 2.965.000 mobilabonnementer i alt (både tale og data), 748.000 fastnetkunder, 1.386.000 private TV-kunder og 1.249.000 bredbåndskunder i Danmark. Dertil kommer 432.000 TV-kunder og 359.000 bredbåndskunder hos Get i Norge. Get har ikke vundet en eneste ny TV-kunde på et år, mens der er kommet 22.000 nye bredbåndskunder til på 12 måneder ved at sælge internetforbindelse til de eksisterende TV-kunder. Det skriver Business.dk.


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.