iPhone 7 i Jet Black kan blive svær at få fingre i

iPhone 7 og iPhone 7 Plus i Jet Black er svær at få fingre i. Foruden den er eftertragtet, er der også mange eksemplarer, som ikke går igennem kvalitetskontrollen.

iPhone 7 i Jet Sort(Foto: Apple)

iPhone 7 i Jet Sort(Foto: Apple)

Den nye farvevariant i Apple-lejren, der hedder Jet Black, er et populært valg hos de første iPhone 7 og iPhone 7 Plus købere, og den nye farve er svær at få fingre i.

iPhone 7 i Jet Black og alle iPhone 7 Plus-modeller udsolgt

Ikke alene er det den variant mange købere ønsker, men farven har også vist sig at være sværere at fremstille end først antaget.

Jet Black farven er så svær at fremstille, at kun omkring 60-70 procent af alle fremstillede modeller kommer igennem Apples kvalitetskontrol, lyder det fra KGI Securities analyst Ming-Chi Kuo. Det skriver MacRumors.com.

Apple meldte også tidligere ud, at den meget blanke farve opnås via en større polerings-proces på hele ni trin.

iPhone 7 og iPhone 7 Plus – det siger anmelderne

Da forudbestillingerne blev muligt fredag den 9. september var det også tydeligt, at modellerne i Jet Black hurtigt havde en lang leveringstid.

Alt medieomtale har ellers ikke været positivt omkring den nye farvemulighed hos Apple. Allerede inden den officielle salgsstart af iPhone 7 og iPhone 7 Plus kom det nemlig frem, at Jet Black modellen ridses utrolig let.

Apples nye farve Jet Black ridses let

Apple har også selv opfordret brugere til, at benytte et beskyttelsesetui hvis man er bekymret for ridser. En opfordring Apple ikke har givet til andre farvevarianter af de to nye iPhone-modeller.

MereMobil.dk har også talt med brugere, som stadigvæk venter på deres eksemplar af iPhone 7-modellerne i Jet Black.

Mere til historien

Foruden den nye Jet Black variant, så kom iPhone 7 og iPhone 7 Plus også i farven Black, mens den ellers meget populære farve Space Grey udgik.


Om MereMobil.dk

MereMobil.dk er et specialmagasin om smartphones, tablets og udviklingen i mobilbranchen, grundlagt af mobilekspert John G. Pedersen.