Bibob: Lave mobilpriser er ikke nok for kunderne

I Danmark slås mere end ti danske mobilselskaber om cirka 8 mio. mobilabonnementer. Selvom de fleste er lavprisselskaber er prisen ikke altafgørende, kunderne vil også have oplevelser.

Bibobs brand fokuserer derimod på en skarp musik- og techprofil med musikinspiration og musikoplevelser til kunderne

Bibobs brand fokuserer derimod på en skarp musik- og techprofil med musikinspiration og musikoplevelser til kunderne

I Danmark findes mere end ti mobilselskaber, der konkurrerer om de cirka 8 millioner mobilabonnementer, som danskerne har tilsammen. Og flere af disse selskaber er lavprisselskaber, hvor prisen er altafgørende.

WEB-TV: Indhold bliver fremtiden på mobilmarkedet

Men måske prisen ikke er alt. Det tyder i hvert fald på, at kunderne også vil have mere. Hos Bibob er opskriften heller ikke kun lave priser, da vi i Danmark efterhånden har nogle af de billigste mobilabonnementer i verden.

– ”Mobilpriserne er så langt nede efterhånden, at vi slås om håndører. Igennem de seneste år har vi derfor i Bibob valgt at skærpe selskabets profil. Vi er fuldt ud konkurrencedygtige i pris, men gør ekstra meget ud af at tilbyde kunderne noget særligt. Vores kunder er storforbrugere af data, apps, teknologi og musik. Derfor har vi mange digitale services til kunderne – og støtter den danske musikscene på mange niveauer. Vi er sponsor på mange danske festivaller med mobilmaster, opladningsmuligheder og fotokonkurrencer, vi tilbyder gratis koncerter med upcoming bands, og så har vores kunder adgang til tjenesten WiMP. Det er én af landets mest populære musikstreamingtjenester med egen dansk musikredaktion, der gennem artikler, blogs og beskrivelser giver kunderne mulighed for at komme bag musikken og kunstnerne,” siger Holger Wilcks, marketingchef i Bibob.

Bibobs brand fokuserer derimod på en skarp musik- og techprofil med musikinspiration og musikoplevelser til kunderne

Bibobs brand fokuserer derimod på en skarp musik- og techprofil med musikinspiration og musikoplevelser til kunderne

Men det er ikke nok for Bibob, de møder også kunderne rundt på festivaller, hvor de også sørger for de kan få deres mobiltelefon ladet op – enten via et chilloutområde, hvor man selv holder øje med mobilen eller i ”mobile care”, hvor den kan afhentes efter et par timer.

Bibob inviterer også i samarbejde med VICE Magazine og WiMP til 20 gratis livekoncerter i 2014 med danske upcoming kunstnere.

Hvor Bibob altså satser på rigtig mange oplevelser uden for den mobile verden er konkurrenten Telmore gået en anden vej, da de med deres nye tilbud, Telmore Play, giver brugerne adgang til en række streamingtjenester.

 – Telmore Play kan starte ny mobilkrig

Mere til historien

Lavprisselskabet Bibob blev etableret i 2007 af iværksætteren Frank Rasmussen og købt af Telenor i 2009. Bibob er et selvstændigt brand i koncernen og søsterselskab med CBB Mobil.

Læs også:

Kommentar: Hvad er vigtigst? Indhold eller pris?

Bibob-kunder raser over sammenlægning

Telenor har oplyst, at CBB og Bibob bliver lagt sammen. Det har fået særligt Bibob-kunder til at rase mod sammenlægningen på blandt andet Facebook.

(mere…)
Dyrere vs. billigere – prisforskellene hos Bibob og CBB Mobil

Når sammenlægningen mellem Bibob og CBB bliver en realitet i februar, så er der nogle forskelle på priser, at Bibob-kunderne skal vænne sig til.

(mere…)
BiBob lukkes ned – bliver til CBB

Farvel og tak til Bibob der lukkes ned den 22. februar. Fremover vil Telenor benytte CBB-varemærket til lavpriskunderne.

(mere…)
Bibob spiller nu musik med Tidal

Musiktjensten Tidal kan nu bruges af kunderne hos Bibob, som netop har sendt en ny musikpakken på markedet.

(mere…)
Mobilselskab kaster sig ind i valgkampen

Kort nyt: Rød eller blå? Vælg den rigtige farve og så en måneds gratis abonnement.

(mere…)
Podcast #08: Millionopkøb i telebranchen

Teleselskaber handles for millioner af kroner, men hvordan foregår det? Kom med bag kulisserne og mød IT-entreprenør Frank Rasmussen og Mads Peter Veiby, der solgte M1 til Telmore. (mere…)

Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
1 Kommentar
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram